2008. október 06.

Az én Csepelem 2015

A különféle elképzelések és fejlesztések alapján elképzeltem, milyen lehet majd Csepel 2015-ben. A cikkben szereplő beruházások nem csupán képzeletem szüleményei, azok mind szerepeltek már hivatalos fórumokon is. Vigyázat, a következő mondatok sokkoló hatásúak lehetnek! :)

eszak-csepel.jpg“Reggelente, bármerre is vigyen utam aznap, ráérek egy órával később indulni, köszönhetően a gyökeresen átalakított közlekedésnek. Észak felé a Corvin csomópontnál átautózom az aluljárón, majd a teherautómentes Szabadkikötő úton elsuhanok a Szennyvíztisztító tetéjén épült park mellet, miközben jobbról megcsodálom a modern épületekkel, irodákkal és lagúnákkal teletűzdelt lakóparkot. Aztán célomtól függően átmehetek az új Duna hídon is a Galvani út felé.

Ha Erzsébet felé kell mennem, a felújított és kiszélesített Gubacsi hídon szintén gond nélkül haladhatok.

Dél felé a megépült(?) Gerincút gyorsítja a közlekedést, immár dugómentesen csatlakozhatunk az M0-s útba és a Rákóczi úton a temetőnél sincsenek torlódások, hiszen annak bejárata hátra került, a Csepeli útra.

Ha a tömegközlekedést választom, a Csepel belvárosát elkerülő HÉV-vel (metróval) egészen a Kálvin térig eljuthatok, dél felé pedig kivisz egészen az M0-ig, ahol beülhetek az Auchannál létrehozott hatalmas P+R parkolóban hagyott autómba.

Ha úri kedvem úgy hozná, a Rózsa utcánál felszállhatnék a menetrendszerűen közlekedő vizibuszra, mellyel egészen Újpestig hajózhatnék.

Kerékpárral is remek móka lesz közlekedni, hiszen az új utak mellett mindenhol épültek kerékpárutak, sőt megépült az egész Csepel-szigetet körülölelő Nagy Szigeti Kerékpárút, amely gyönyörű környezetben, pihenőkkel, büfékkel, szervízekkel megtámogatva készült.

Ha a Csepeli Ipartelepen (az egykori Csepel Művekben) dolgozom, akkor minden reggel parkosított és kármentesített területen sétálhatnék be a munkahelyemre, modern loftlakások, irodák között.

Ha hivatalos ügyeket kell intéznem, a legtöbb dolgot már otthonról, online elvégezhetem, ha mégis be kell mennem, az interneten bejelentkezve, várakozás nélkül jutok a felújított Önkormányzati Hivatalban fogadó hivatalnok színe elé. Azután a megújult Szent Imre téren pihenhetek a parkban, vagy bekaphatok pár falatot valamelyik kisvendéglőben, akár bevásárolhatok az üzletekben.

A hétvégén csak rajtam múlik, mivel töltöm az időt, hiszen rengeteg lehetőség közül választhatok a jövőbeli Csepelen.

A Kis-Duna parton sétálhatok, biciklizhetek a családdal vagy akár relaxálhatunk a wellness szálló gyógyvízében, amíg a gyerekek vízicsúszdáznak. Közben megbeszélhetjük, hogy melyik lakóparkban előlegezzük le az új lakást, hiszen az észak-csepeli lagúnás vagy akár a Hollandi úti, Dunára néző is nagyon kellemes környezetben épült. Ha nem elég a pénzünk, szóba jöhet a Csikó sétányi iskola helyén épült is.

Beugorhatunk a Rózsa utca végén kialakított szabadidő-központba is, ahol rendszeres programok és a Duna közelsége kínál remek időtöltést. Ha sportolni vágyunk, választhatunk a Királymajori sportközpont, vagy a Stadion számtalan szabadidős sportprogramja közül, de ha kicsit fárasztóbbra vágyunk, leevezhetünk a Kis-Dunán kialakított túraevezős pályán egészen Ráckevéig.

Délután pedig irány a felújított Stadion, ahol az NB-s Csepel játszik bajnokit a Ferencvárossal. Utána egy sör mellett darts vagy biliárd a haverokkal a stadion területén létrehozott új létesítmények valamelyikében.”

Szeretem Csepelt!

donpietro

Kérem, írják meg önök is, mi a véleményük a fentiekről!

Fejlesztések a térképen

Az egérrel mozgathatja és nagyíthatja a térképet!

Fejlesztési tervek:

1, Teherforgalmi elkerülő út

Fejlesztés célja:
Csepel városközpontján áthaladó – jelentős teherforgalommal, agglomerációs és kistérségi átmenő forgalommal terhelt – kétsávú út környezetében élő mintegy 20.000 lakos életminőségét hátrányosan befolyásolják a közlekedés káros környezeti hatásai. Ezek akadályozzák a városközpont fejlesztését, nem biztosítanak teret a központképző akció programok megvalósításához, nem teszik lehetővé a forgalmi terhelések átrendezését, a forgalom csillapítását, a fejlesztési lehetőségek területi kiegyenlítését.

A teherforgalmi elkerülő út feladata lesz:
- Csepel városközpont tehermentesítése, az átmenő és a jelentős arányú (35 – 40%) teherforgalom alól
- Főváros belső városrészei és a Csepel sziget közötti átmenő forgalom körülményeinek javítása
- a budapesti közúthálózat fejlesztése, alternatív hálózati kapcsolatok biztosítása
- területfejlesztés, területhasznosítás közúti kiszolgálási igényeinek kielégítése a csepeli iparterület illetve a csepeli Duna-part menti terület déli részén.

A megvalósítás helye:
A nyomvonal a Corvin csomóponttól kezdődik a Corvin utcát és az Előd utcát követve a Gyártelep IV-es kapuján keresztül, a Központi úton, a Salak úton végig haladva a Rózsa utcánál hagyja el a Gyártelepet. A Rózsa utcától építendő gáton haladva a VÍZMŰVEK előtt csatlakozik vissza a II. Rákóczi F. útra.

A megvalósítás tervezett időpontja:
A megvalósítás időpontja EU-s pályázat elnyerésének függvénye

Elvégzendő feladatok:
A tervezett közúthálózati fejlesztés megvalósítása több fázisú:
- a kisajátítást elő kell készíteni, és el kell végezni régészeti feltárásokat
- a nyomvonal mentén a közművek áthelyezése és kiépítésen
- a nyomvonal déli szakaszán árvízvédelmi töltés kiépítése, amely megegyezik az út nyomvonalával
- a teljes nyomvonalon az út és műtárgyainak megépítése

A létesítendő út paraméterei:
Teljes hossza: 5600 m
Szélessége: 2×1 sáv ( 7m )
Teljes bekerülési költség: 7.1 MrdFt

2, Gerincút

Fejlesztés célja:
Csepel központjából (Kossuth L. utca, II. Rákóczi F. út) a nagy mennyiségű helyi és átmenő forgalom elvitele. A forgalom átrendezésével lehetőség nyílik Csepel városközpontjának rekonstrukciójára.

A megvalósítás helye:
A Gerincút nyomvonala: Szabadkikötő út – Corvin út – Csőgyár utca – Magyar utca – Posztógyár utca – II. Rákóczi F. út – Csepel-sziget

A megvalósítás tervezett időpontja:

Eredeti határidő 2005. december hónap volt.

Elvégzendő feladatok:
Egy 2×2 sávos, 2,4 km hosszú gyűjtő főútvonal megépítése. A nyomvonal mentén zöldsáv és kerékpárút halad. A szükséges helyeken zajvédő fal védi a lakókat. A nagy csomópontoknál lámpás forgalomirányítás lesz telepítve.

Várható becsült költség: 8 MdFt

3, Az Önkormányzati Hivatal bővítése

Tervezési munkáinak menetrendje:
- Tervezési fázis indítása 2007. január
- Városközpont rehabilitációs akcióterv készítése 2007. április.
- Megvalósíthatósági tanulmány készítése 2007. június 30.
- Engedélyezési tervek elkészítése 2007. június 30.
- Pályázat beadása 2007. július
- Kiviteli tervek elkészítése 2007. szeptember 30.

4, Többfunkciós (élményfürdő, fedett uszoda, és szállodák) turisztikai komplexum építése a Kis-Duna mentén

Fejlesztés célja:
A fejlesztés célja Csepel idegenforgalmának megalapozása és fejlesztése, egyben a kerületi lakosok számára kultúrált és számos lehetőséget nyújtó szabadidős, gasztronómiai és sport komplexum megteremtése.

A megvalósítás helye:
A komplexum a Kis-Duna öböltől a Strandig terjedő önkormányzati tulajdonú területen valósul majd meg, tisztán magántőke felhasználásával.

A megvalósítás tervezett időpontja:
2008-tól 2011- ig

Az élményfürdőt, fedett uszodát, szállodákat és a különböző egyébb létesítményeket is magában foglaló projekt becsült költsége mintegy br. 15-20 Mrd Ft.

A terület kiválóan alkalmas európai színvonalú, egész évben nyitva tartó gyógyfürdő kialakítására, amely ideális összhangban valósítja meg a gyógyászati és wellness (élmény) szolgáltatásokat (többcélú hasznosítás), továbbá annak közvetlen szomszédságában szálloda kialakítását, amely közvetlenül kapcsolódik (átjáró) a fürdőhöz (vendégei számára elérhetővé téve a gyógyászati szolgáltatásokat), vagy a vásárolt vízre építve önálló gyógyászati szolgáltatásokat épít ki. Harmadik és egyben valószínűsíthetően legkézenfekvőbb lehetőség a két alternatíva együttes, megfelelő arányban történő megvalósítása.

A terület tehát minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy rekreációs-zöld környezetben a Margitszigeti szállodákhoz hasonló kínálat kerüljön kialakításra a belvárostól délre a Duna parton, azzal az előnnyel, hogy itt nem csak szálloda, hanem közfürdő is megvalósulhat (értsd: nem csak a szállodavendégek, hanem mindenki számára nyitott). A kínálat színesítésére lehetőség van továbbá az ásványvíz ivókúrára történő hasznosításával is, amely ivókút-, illetve ivócsarnok létesítésével képzelhető el.

A kulturális kínálat további egyedi motívuma lehet az RSD-n úszó létesítmények kialakítása, és azokon kulturális funkciók – például kiállítások vagy rendezvények – megvalósítása. Ezáltal a vízfelület jobb hasznosítása is megvalósul.

A partmenti sáv “minőségi” fejlesztése mellett a “mennyiségi” fejlesztés lehetőségeit is szem előtt kell tartani, ami alatt a parti sáv északi irányú kiterjesztését-bővítését értjük. Ehhez meg kell vizsgálni:
- a Dunapack Rt. közvetlen vízparti területeinek (kb. 15-20 méteres sáv) a köz számára történő “visszahódításának” lehetőségeit,
- a Francia-öböl délről történő elérhetőségének fejlesztési lehetőségeit (evezős sportklub előtt vagy mögött), és ehhez kapcsolódóan az elérési útvonalak fejlesztését (sportklub mögötti területek esetében releváns),
- a Francia-öböl jelenleginél jobb integrálódásának lehetőségét, elsősorban rekreációs szolgáltatások (pl. jachtkikötő) létesítésével,
- továbbá az északi területek partmenti sávjához az összeköttetést biztosítani a terület fejlesztésével egyidejűleg.

5, Ibiza Lakópart

A Hollandi út, a Ráckevei-Soroksári Dunaág az Önkormányzati Sporttelep és a Csepeli Strandfürdő által határolt területen tervezett lakópark, az Elephant Holding fejlesztésében link

Jelenleg per alatt áll az építkezés. A következő tárgyalást november 7.-ére tűzte ki a Bíróság

6, Szennyvíztisztító

szennyviztisztito.jpg A Központi Szennyvíztisztító megépítéséről 2003-ban állapodott meg a Fővárosi Önkormányzat és Csepel önkormányzata. A 70 milliárd forintos beruházást Kohéziós Alapból kívánják finanszírozni. A szennyvíztisztító Budapest szennyvízének felét fogja tisztítani, zárt technológiával, amely teljesen ártalmatlan a környezetre.

A szerződés értelmében a beruházó köteles a szennyvíztisztító központi telepét és a Szabadkikötő utat egy 2×1 sávos közúttal összekötni. Az erre vonatkozó közbeszerzési eljárás eredményesen zárult 2008. februárban, az építés pedig már el is kezdődött. Emellett a szennyvíztisztító telepen több mint egy hektárnyi erdőt telepítettek. A tervek szerint a szennyvíztisztító egységei zöldtetős lefedést kapnak, ezáltal többé-kevésbé beleilleszkednek a környezetükbe.

A munkálatok jelenlegi állapota alapján valószínűsíthető, hogy a szennyvíztisztító és a kiszolgáló infrastruktúra 2010-re készül el, és kerül üzembe helyezésre.

Jelenleg nem tisztázott, hogy a szennyvíztisztítóban keletkező évi 70 ezer tonna iszapot hol deponálják. Az Unióval kötött támogatási szerződés a XVIII. kerületi Cséry telepet nevezte meg erre a célra, ám egyre többször merül fel a kétség ezen megoldással kapcsolatban. A Cséry telepre történő szállítás egyes számítások szerint 25 köbméteres zárt konténerekben történne, évi 2700 fuvarral (teherautón, kamionon). Ez Csepel számára, napi 10 kamion ki és behajtását jelenti a szennyvíztisztító telepre.

7, Észak-Csepel

A szigetcsúcs keleti oldalán jelentős lakóterületi fejlesztések tervezettek (pl. Lagúnaváros). A tulajdonos, Fadesa csődje miatt helyzete egyenlőre bizonytalan.

8, Hév, 5-ös metró

A déli területek közlekedési kapcsolatait jelentősen javítani kell: Körvasút sor déli szakaszának kiépítésével (Határ út mente, kapcsolódó hidakkal), a Kvassay áttörés beruházásával (ez azóta már megvalósult), a Csepeli Gerincút létrehozásával (ez ugyancsak a megvalósítás felé halad), valamint az Észak-Déli Regionális Gyorsvasút hosszabb távon való létrehozásával, amely a csepeli hévet egy város alatti összeköttetéssel közvetlenül a szentendrei hévhez kapcsolná.

Csepel egyetlen kötöttpályás, nagykapacitású közösségi közlekedési rendszere a HÉV, amely nem jelent közvetlen összeköttetést a budapesti belvárossal, ugyanakkor a 2-es és a 4-6-os villamosok révén átszállással a kapcsolat biztosított, bár épp ezen átszállási kényszer miatt nem jelent minőségi alternatívát az egyéni közlekedéssel szemben. A hév járműparkja – bár élettartam növelő felújítást kapott – 30-40 éves szerelvényekből áll. A Csepeli hév egyik legnagyobb problémája a Csepel-belvárosi területen, hogy a nagyvasúti jellegű szerelvényekhez igazodva a biztosítóberendezések a közúti átkelőknél jelentős többletidőt alkalmaznak (fénysorompós átkelők), így a keresztirányú forgalmat egy-egy vonat áthaladásakor több percre blokkolják. Emellett a hév pálya elvágja Csepel két részét egymástól. Ez a tény mind a közúti közlekedési rendszerben, mind pedig a belvárosi területek városfejlesztési programjainak megvalósításában komoly nehézséget okoz. Indokolt középtávon a hév
üzemmódjának meghagyása mellett olyan, korszerű járművek beszerzése (igazodva a majdani észak-Déli Regionális Gyorsvasút projektjéhez), amelyek közlekedésbiztonsági szempontból jóval enyhébb követelményeket támasztanak a közúti átkelők lezárására vonatkozóan.

E probléma orvoslása tehát részben technológiai, részben pedig hatósági, szabályozási. A hév üzem jelenlegi problémája, hogy érdemben nem sűríthető tovább (a jelenlegi, reggeli 6 perces követésnél), mivel ekkor az útátjárókban gyakorlatilag folyamatos lenne a tilos jelzés a reggeli csúcsidőben. A hév másik jelentős problémája, hogy Csepel központjának déli részén van a végállomása, és nem halad tovább a déli agglomerációba. Így az agglomerációs forgalom levezetésében minimális a szerepe, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy még a meglévő hév végállomáshoz sem kapcsolódik kiépített, nagy kapacitású P+R parkoló, ahol legalább az agglomerációs forgalom egy részét meg lehetne állítani. Budapest Főváros Településszerkezeti Terve a hévet a Csepeli temetőig javasolja meghosszabbítani, azonban ez az észak-dél irányú forgalom mennyiségén érdemben nem tudna változtatni. A hév vonalát az M0-ás autóúton túl az agglomerációig szükséges meghosszabbítani, potenciálisan a ráckevei hévbe való déli bekötéssel.

9, Szent Imre tér

Az új városközpont legfontosabb területe: a lakóövezet és az ipari park közlekedési csomópontja. A terület 15.000 m2, a jelenlegi földszintes beépítés teljesen elbontandó. A jelenlegi szolgáltató egységek az új multifunkcionális épületegységben kapnak elhelyezést. A mintegy 15 lakás a szomszédos 8. lakótömbben kapnak kárpótlást.

A városközpontban a helyi és a távolsági közlekedési eszközök – HÉV, BKV, VOLÁN, P+R Parkolóház (belváros tehermentesítés) – korszerű csatlakozási objektumainak elhelyezése az átmenő forgalmat lebonyolító Gerincút mentén egy tömbben. A lakóövezet mentesítése az átmenő forgalom zaj és környezetszennyező terheléseitől.

A meglévő különálló BKV és VOLÁN buszmegállók egy tömbben való megvalósítása úgy, hogy a HÉV vonalat is közvetlenül érintse. Itt nyer elhelyezést egy kétszintes mélygarázs, valamint egy háromszintes parkolóház. A parkolóház a főváros felé igen nagy terhelést jelentő gépkocsi-forgalom csökkentését szolgálja.

Városközpont – a buszpályaudvar áthelyezésével, továbbá a Szent Imre tér környezetének és a Rákóczi út és Csepeli gerincút által lehatárolt sávjának rekonstrukciójával egyidejűleg olyan fejlesztés megvalósítását tervezi az önkormányzat, amelynek során kereskedelmi, szolgáltatási, vendéglátási, pénzügyi, és kulturális funkciókkal rendelkező intézményegyüttes valósul meg; ehhez kiválóan illeszkedne a konferenciaközpont megvalósítása.

10, Rózsa utca

A vízi megközelíthetőség helyzetét nehezíti a kiépítetlen fogadóképesség, melynek fő oka az összefüggő barnamezős területek megléte a Duna-parton. A Duna-part jelenleg három helyen közelíthető meg a „közember” számára, északon, a volt CSM mögötti vízpart egy szakaszánál, továbbá a Rózsa utca végénél (M0 megépítéséig itt működött a komp Budafokra). Az északi területek jelenleg is „dzsungel” állapotban vannak, továbbá a Központi Szennyvíztároló megépítését követően sem lesz valószínűsíthetően megközelíthető. A Csepel Művek mögötti terület hosszabb távon – a volt CSM terület „tisztulásával” és beintegrálódásával a kerület városi életébe – kiépíthető személyforgalmi kikötőbázissá, továbbá a Rózsa utca végénél található önkormányzati terület szintén alkalmas lehet hosszabb távon kikötőként való üzemelésre. E két utóbbi fejlesztésnek akkor lehet létjogosultsága, ha a kerületi tömegközlekedés is feltárja ezen vízi érkezési/indulási terminálokat.

Terveznek az ártéri területen szabadidős programokat lebonyolító parkot is.

11, Granada Lakókert

A Csikó sétányon, a volt Görgey Általános Iskola helyére tervezett építkezés, 8 lakótömbben 300 lakással, parkolókkal, üzletekkel. A fejlesztő itt is az Elephant Holding. Az építkezés kezdetét valószínűleg befolyásolja a Hollandi úti beruházás elleni per végeredménye.

12, Királymajor

Ide szabadidős sportcentrumot terveznek.

13, Csepeli Sporttelep, Stadion

A kerületi önkormányzat minden évben jelentős, több tízmillió forintot elérő támogatást biztosít az SC-nek, ennek ellenére a sportterület folyamatosan degradálódik. A terület hasznosítására sokféle elképzelés van, így pl. a tervek szerint a Csepel SC 2/3-án lakópark, bevásárlóközpont, szálloda, nyugdíjasház, irodaház vagy apartman épül majd, és csak a jelenlegi terület 1/3-ad részén lesz továbbra lehetőség a sportolásra.

A területen sportépítmények, azokat kiszolgáló létesítmények, szálláshely szolgáltató építmények, a területet használókat kiszolgáló vendéglátó építmények, szolgálati lakások, a terület fenntartásához szükséges tárolásra alkalmas létesítmények helyezhetők el a Képviselő testület 2007. szeptemberi határozata értelmében.

14, Csepel-sziget, kerékpárút, vizitúrák

A Csepel sziget, olyan főváros közeli vonzerő, amely kerékpáros adottságaival (pl. sziget-kerülés), vízi szabadidőtöltési lehetőségeivel (kajak, kenu, evezés, motorcsónak, jacht), gyógyturisztikai szolgáltatásaival (pl. Ráckevén Kék Duna wellness hotel és konkrét fürdőfejlesztési tervek), kulturális kínálatával (pl. Ráckevei Savoyai Kastély és Summerfest folklór rendezvénysorozat Ráckevén, Százhalombattán és Tökölön), és természeti adottságaival (pl. úszóláp Szigetszentmiklóson) képes kapcsolódni a főváros turisztikai kínálatához, ezáltal gazdagítva Budapest vonzerejét, továbbá képes a főváros iránti turisztikai kereslet egy részének „lefölözésére”.

A szigeten jelenleg elsősorban a fővárosi lakosság által generált kereslet, és a sváb települések rokoni kapcsolatai révén a német beutazó turizmus dominál. A sziget elhelyezkedése, vonzerői és kialakítható szolgáltatásai révén minden eséllyel rendelkezik ahhoz, hogy jelenlegi keresletét kiterjessze, és bővítse.

A XXI. kerületnek célszerű hangsúlyosan foglalkozni a sziget egészének kínálatával, annak fővárosi kínálatban való megjelenítésével, a fejlesztések katalizálásával, és az együttműködési kapcsolatok gerjesztésével, mivel a kerület a sziget része, és annak legmeghatározóbb kiindulási és érkezési pontja (kapu funkció). Ha Csepel-sziget “többé” válik, annak hozamából a XXI. kerület is profitál. Természetesen csak abban az esetben, ha a helyi fejlesztések megvalósulnak, továbbá Budapest-Csepel és a sziget fejlesztései egymást erősítik-kiegészítik.

A kerékpárutak jelen pillanatban hiányoznak a kerületben, bár a hivatalos kerületi térképen több kerékpárút van kijelölve, melyek közül a legtöbb még a legjobb jóindulattal sem nevezhető annak. A kerület jobb integrálódását segítené elő a kerületet a főváros többi kerületeivel összekötő kerékpárúthálózat, továbbá kifejezetten rekreációs célú kerékpárútvonal kialakításának van létjogosultsága az RSD mentén. A jövőben megvalósítandó útfejlesztések mentén – ahol megoldható – egyidejűleg célszerű a jövőben kerékpárút kialakítása.

A városrészt a közeljövőben két új, uniós forrásokból finanszírozott kerékpárút érinti majd: egy hivatásforgalmi célokkal létrehozott kerékpárút az Ady Endre úton, mely Csepelt Erzsébettel kötné össze, és egy rekreációs célú a Papírgyár mellett, mely a Kis Duna partján vezet majd a közigazgatási határig.

Csepel-sziget egésze kiválóan alkalmas a kerékpározásra, amit bizonyít, hogy több szakasz már megépült. Csepel-sziget kerékpáros adottságai (sík terület, vízpart, látnivalók) azonban akkor lehetnek vonzók a fővárosi lakosság, illetve a fővárosba érkező turisták számára, ha megvalósul egy összefüggő sziget-kerülő kerékpárút rendszer, megfelelő leágazásokat biztosítva a jelentősebb szolgáltatásokhoz és vonzerőkhöz. Ennek elősegítésében a XXI. kerületnek, mint a Csepel-sziget kapujának (kiinduló és érkezési pont) meghatározó szerepet kellene játszania. Az alapszolgáltatások kiépítését követően, illetve részben azzal párhuzamosan lehetséges a kiegészítő szolgáltatások kiépítése (kölcsönző, szerviz,
információs bázis). A XXI. kerületen belül a szigetkerülés legkézenfekvőbb kapuja az RSD partszakasz, azaz az itt kiépítendő kerékpárút és szolgáltatás-portfólió.

Ahogy korábban már említettük, a XXI. kerületben és az RSD partján a kerékpárutak mellett a kiegészítő szolgáltatások is hiányoznak (pl. kerékpárkölcsönző, kerékpárszervíz, információs bázis, stb.) A fejlesztések meghatározásakor indokolt lehet a vízi és kerékpáros, mint rekreációs funkciók “összevonása”, illetve közös bázisok kiépítése, ezáltal lehetővé válik a költséghatékonyabb üzemeltetés, ugyanazon szolgáltatási színvonal nyújtása mellett.

15, Csepeli Temető

Tervezett a temető kibővítése a Csepeli útig, megfelelő számú parkolóval és a temetőt megkerülő buszjárattal.

16, Hidak

Több helyen olvasható az RSD fölött létesítendő kerékpáros és gyalogos híd fejlesztési elképzelése a komp magasságában. A területileg illetékes Soroksár Önkormányzata nem támogatja a híd megvalósítását, azzal szakmai szempontból kifogásai vannak. A fejlesztés megvalósítása a kerékpározás mint rekreációs funkció elősegítése, és a kerület jobb integrálódása szempontjából egyaránt indokolt, ugyanakkor ehhez meg kell nyerni Soroksár támogatását is.

Szerepel a tervek közt ugyanakkor a Gubacsi híd kiszélesítése és észak-Csepelen két új híd építése, Albertfalvánál és a Galváni úttal egy magasságban. kozlekedes_jovoben.jpg [singlepic id=649 w=200 h=100]

17, Corvin csomópont

Észak-Csepel Komplex fejlesztésének I. üteme: az átmeneti zóna komplex rehabilitációja a Kossuth Lajos út – Ady Endre út – Corvin u. – Védgát u. – Gubacsi híd csepeli feljárója közötti terület.

A terület jellemzői:
A Budapest-főváros kiemelkedő fontosságú fejlesztési területével szomszédos, mintegy 75.000 m2 korszerűtlenül beépített terület. A jelenlegi földszintes beépítés teljesen elbontandó. Jelentős zöldfelület, sport, turisztikai és vendéglátó-ipari létesítmények, valamint mintegy 3000 lakás megvalósítására alkalmas terület, amely egyben kijelöli a Főváros kelet-nyugat irányú átmenő, harmadik körgyűrű útvonalát is ( Körvasút menti Körút).

A Corvin utcánál a föld alá tervezik vinni a személyautóforgalmat.

18, Csepel Ipartelep

A gyárterület integrációja a városi szövetbe. Az integrációval együtt vegyes funkciójú terület alakul ki, amelyen jól megfér egymás mellett a hagyományos és sikeresen működő ipari tevékenység, a kiskereskedelem, a vendéglátás, a lakóházak építése (elsősorban a dunaparti részen) és egyfajta turisztikai szerepet betöltő területrész.

A volt Csepel Művek területének közúti helyzete jelen pillanatban minősíthetetlen, melynek elsősorban az az oka, hogy az utak alatti területek sok magántulajdonos kezében vannak. A terület fejlődésre, és a városba való beintegrálódásra van „ítélve”, tekintettel annak jó elhelyezkedésére. Középtávon elkerülhetetlen az utak tulajdoni helyzetének megnyugtató rendezése majd fejlesztése, amennyiben a területtel mint potenciális turisztikai célhellyel kívánunk számolni a jövőben, illetve a helyi életminőség szempontjából.

Volt CSM területe – hosszabb távon válhat alkalmassá a funkció befogadására; alapfeltétele az úthálózat javítása, az indusztriális jelleg csökkentése, a műemlék jellegű épületek rekonstrukciója, a közösségi funkciókat befogadó tömbrehabilitációk, a terület integrálódása a város életébe, a terület tisztulása (tőkehiányos vállalkozások kosszal és zajjal járó tevékenységeit egyre inkább felváltják a tőkeerősebb és tisztább iparágak és szolgáltatások)

Turisztikai szempontból hasznosítható egyediségek a kerület ipari örökségét képező épületek a volt Csepel Művek területén. A hasznosítás alapfeltétele az épületek és környezetük rekonstrukciója, felújítása, továbbá az épületekben olyan közösségi funkciók meghonosítása, melyek jelentős kereslet generálására képesek (interaktív- és élménymotívumok).

donpietro

forrás: ezerféle újságcikk és önkormányzati anyag



2 hozzászólás ehhez: “Az én Csepelem 2015”

  1. Csodálatos tervek! Remélem még az életemben meg is valósulnak! 57 éves vagyok. Csepelen a Rákóczi uton a Vizmű Lakótelepen lakom. Naponta járok munkába. Óriási dugok vannak.A buszok túlzsufoltak és koszosak. Óriási találmány volt erre az egy-egy sávos útra ráterelni a Nullás forgalmát. Baleset esetén teljesen le áll a közlekedés. Gyalog lehet csak megközelíteni a Vízmű Lakótelepet. Nagy kérés lenne , hogy a Rákóczi út és a Szigetszentmiklósra menő mű út között valamelyik földes utat burkolják le?!Balesetnél a forgalmat oda tereljék ne pedig a lakótellepre. A multkor én gyalog mentem haza árkon , bokron keresztül , úgyan is a busz sofőr nem tudta bemondani a mikrofonba , hogy aki a Rákóczi uton lakik az szálljon le a Hárosi Iskolánál nem tudon hova ment. / 138 -as / Lehet , hogy Budafokra tartott a Csepeli uton. Két óra múlva haza érkeztem sárosan elázva és látom , hogy a Lakótelep elött volt a baleset. A RENDÖRÖK a Nullás felőli forgalmat beterelték a lakótelepre. Én pedig logó nyelvvel megérkeztem a másik irányból. Pont a lakásunk elött mentek el , nagy nehezen megengedték , hogy betérjek a lépcsőházba. Persze a Lakótelepen élőket visszaterelték nem mehetek a Nullás felé. Köszönjük az elterelő utat pont hozzánk érkezik a Vízmű Lakótelepre. Remélem a zajtól és a bűztől nem fogunk megpusztulni. Igy is óriási a zaj. A zebrán alig lehet átmeni a buszhoz. Van olyan autós aki azért át enged bennünket . Kb minden ötvenedik. Nagyon szépen köszönjük! Jó tudni , hogy van figyelmes ember és még a kreszt is betartja. Persze nehéz 60 km-es sebességnél észre venni a gyalogost , főleg ha a fenekében van a másik autós!

    Szóval ! Köszönjük a terveket nagyon jók , főleg a Csepeli és a Ráckevei hévek összekötésének örülnék , mert ez az egész Csepel Sziget / Csepel,Halásztelek, Szigethalom , stb… / tömegközlekedését megoldaná. Valószinüleg sokan le is tennék az autót , főleg ha lenne ingyenes parkoló .
    Tisztelettel: Fülöp Terézia
    Csepel Vízműlakó Telep

  2. üdv.

    ez egy nagyon jó elképzelés ! “futurista” felhőkarcolók telsen jók nagyon ;) kevesebb hely, fölfele építkezés( hozzá jön az útfelújítás álom…).

    nem trollkodok most: én körűlbelűl az időt átírnám a szövegben, címben 2100-ra a realitás kedvéért!

    UP!

    ui én a helyedben megosztanám a kormányal is mind1 melyik van hatalmon

Szólj hozzá!

*
Kérlek, írd be a képen látható szót
Anti-spam image